DYR FALSK MARKNADSFÖRING
- men var finns kunden och vem betalar?
Lars Vilks har blivit finkultur på DN. Maria Schottenius, DN:s kulturchef ser Vilks som en riktig hedersknyffel. Maria Schottenius vill dock att reklaminslaget skall få mer utrymme. Alla Sveriges muslimer skall vara med. Varför då? De har inget med Vilks att göra. Säpo gör en snabbinsats med extra personal, men sedan är det förhoppningsvis slut. Reklam skall inte betalas med allmänna skattepengar. Det behövs säkert scendekor men då krävs det mer än att rita streckgubbar. Vet ni om det finns någon riktig konstnär som kan måla annat än hundar?
Jag är inte lika säker. Vilks själv är inte nöjd med statsministerns beteende. Reinfeldt vill inte vara med i Vilks blöjreklam. Den läcker för mycket.
Den finns en riktig kulturskatt som jag undrar om den får finnas kvar. I Stockholmförorten Rågsved sätter Rågsvedsskolan upp en med åren uppskattad musikal.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar